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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR CONSULTANTS
Our client is an international software vendor based in many countries in the Gulf and Europe and opening his offices in Beirut. Our client is a leader in developing and delivering test and certification platforms. His offer and structure are articulated around his core values such as integrity, services excellence and innovation. In order to expand his activity in Lebanon, we are recruiting for him a Solution Implementation Specialist. Your role: Meet with clients, who are in various stages of project management, in order to ensure all aspects are deployed and ensure client’s satisfaction and specifications. Testing, and providing final QA/QC before client is ready to go live. Work with new and existing clients to provide in depth training in the set up, and use, of system and applications. Provide client support and technical issue resolution via E-Mail, phone, or on-site.Identify, and correct/and or advise on operational issues. Maintain open and professional communications with all his colleagues, partners, clients and vendors to ensure maximum customer satisfaction and business efficiency. Your profile You have 5 years of experience in the following technical domains: Domain knowledge of ISO8583 DB skills in MS SQL (Query, Stored procedure) DB Migration experience using SQL Scripts Testing experience in Web based payment applications Implementation work experience of payment systems Core knowledge of transaction processing (Issuer, Acquirer) Knowledge of EMV ICC Understanding of payment schemes Networks Certifications (VISA, MasterCard, Discover) Transactions Clearing & Settlement Knowledge of ATM/POS application testing Understanding of XFS UAT & SIT experience in test case design and executing Our criteria of selection Detail Oriented Adept at solving complicated technical problems Customer Service Extensive Technical Knowledge Troubleshooting Interpersonal Skills Ability to Multitask Able and confident in delivering presentations and giving demos CV + cover to recruit [at] net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR CONSULTANTS
Notre client est un éditeur de logiciel international spécialisé dans la Supply Chain. Présent dans une vingtaine de pays dans le monde, il a une équipe d'une quinzaine de personnes en France répartis entre la région parisienne et lilloise. Depuis 25 ans, il travaille sur l'amélioration du flux logistique de ses 800 Clients à travers le monde. En forte croissance, nous recrutons pour sa Division France deux consultants technico-fonctionnels spécialisés dans la logistique d'entreprise. Votre rôle En tant que Consultant Supply Chain, vous vous positionnez en tant que Consultant confirmé et vous pilotez différentes typologies de projets : Cadrage des besoins des clients et rédaction des cahiers des charges Participation à l'estimation jour/homme des projets Présentation de l'offre devant les clients Rédaction des spécifications techniques et fonctionnelles Paramétrage et implémentation de l’outil Formations des Utilisateurs Analyse et préconisation d’optimisation des paramétrages Analyse et optimisation du process Supply Chain post implémentation La connaissance approfondie du métier de leurs Clients (Distribution, Négoce et Industrie) vous permet de vous positionner en tant que Consultant Senior et de piloter différentes typologies de projets. Votre profil Ingénieur ou Bac + 5 en informatique ou en logistique Plus de 3 ans d'expérience dans la Supply chain en tant que consultant ou Chef de Projet Maîtrise d'un SI type ERP et connaissance / expérience en Supply Chain (Prévisions de Ventes et Appro) Une connaissance de Microsoft SQL Server est un plus Anglais : Courant Nos critères de choix Fort sens d’écoute Esprit d’analyse et de synthèse Sens du Client Maîtrise de la gestion de projet Esprit d’équipe, proactivité, enthousiasme CV + LM à contact [at] net – recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR CONSULTANTS
Notre client est un éditeur de solutions de front et back office, disposant de références prestigieuses et destiné au monde de la Banque et de la Gestion Privée (banques privées, compagnies d'assurance et sociétés de gestion). Notre client réalise 23m d'euros de Chiffre d'Affaires et compte plus de 240 collaborateurs présents sur Paris, Monaco, Genève, New-York, Dubaï, Beyrouth et Abidjan. Descriptif du poste Au sein du service Support et après une période de formation interne sur nos produits, vous assurez l’assistance clientèle en devenant le contact privilégié de vos clients. Votre Mission : Ecouter Diagnostiquer Assister / Intervenir Suivre Communiquer Vous pourrez également être amené à effectuer des missions chez les clients en France ou à l’étranger. Votre Profile Vous êtes diplômé d’un Bac +3 minimum et avez une expérience au sein d’un service Technique Vous avez des connaissances en SGDB ORACLE, en SQL, en Système d’exploitation UNIX / Linux, en Bash Vous maitrisez Windows Server 2012, Coldfusion et MSSQL Server Vous avez une excellente communication orale et écrite Vous êtes rigoureux et autonome Dynamisme et implication sur les sujets nécessaires Respect des horaires et engagement dans le service Français courant Anglais souhaitable ; Notions d’anglais technique La maîtrise d’autres langues étrangères, notamment l’Espagnol, est un plus Les + Une expérience en développement avec SQL et PL SQL. Une connaissance de l’architecture Oracle Weblogic. SQL Server et Adobe Coldfusion Une connaissance des métiers de la finance. De bonnes connaissances Shell Unix Si vous êtes intéressé par ce poste, veuillez envoyer votre CV à contact at net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR DEVELOPPERS
Depuis plus de 70 ans, Notre client est leader et pionnier dans la conception, la mise en œuvre, la gestion et l’optimisation de solutions d’assurance pour les particuliers, les professionnels et les entreprises. Présent à l’international et en France, avec son siège à Paris, et ses bureaux à Lyon, Marseille, Lille, Toulouse, Reims et Nantes. Les 1500 collaborateurs servent efficacement 8.000 entreprises clientes, dont plusieurs appartiennent au SBF 120 et CAC 40, et 1,5 millions de bénéficiaires. La société collabore avec les plus grands acteurs du secteur (AXA, Swisslife, Generali...). La direction des systèmes d’information adapte, digitalise et déploie le système d’information de l’ensemble des sociétés du Groupe en France et à l’international (26 sites). Au sein d’un pôle pluridisciplinaire (CP/BA/concepteur/développeur) d’une trentaine de personnes, en tant que concepteur vous avez pour mission d’assurer la conception puis le développement et la maintenance de solutions informatiques déployées au sein du Groupe. Mission S’approprier et décliner le cadre méthodologique, normatif et technique en vigueur au sein de la DSI S’approprier le patrimoine documentaire et logiciel des solutions existantes Contribuer à la collecte des besoins et s’approprier le besoin fonctionnel Concevoir l’architecture cible de la nouvelle solution dans le respect des cahiers de charges, et des principes d’architecture et d’urbanisation Intégrer dès la conception de la solution, les problématiques d’exploitabilité, de robustesse et de sécurité Elaborer ou contribuer à l'évaluation des charges de réalisation Elaborer le modèle des données optimisé dans le respect de l’état de l’art et des normes en vigueur Rédiger les livrables attendus dans le cadre de la méthodologie projet Réaliser ou faire réaliser les composants logiciels, vérifier que les composants logiciels ont été testés unitairement et s’assure de la non régression Assurer la mise à disposition des travaux dans l’environnement de recette défini Réceptionner et qualifier les non conformités détectées dans le cadre de la recette, assurer le suivi des corrections et en vérifier la pertinence Participer à la préparation et à la mise en oeuvre du plan de livraison, du plan d’exploitation (production) et du plan de déploiement Dans le cadre de la garantie du projet, traiter les incidents survenus en production avec le souci de la non régression et documenter les plans d’actions pour faciliter le traitement de futurs incidents Analyser et réaliser ou faire réaliser les maintenances préventives, curatives, adaptatives et évolutives des fonctionnalités existantes avec le souci d’identifier l’intégralité des impacts Maintenir à jour la documentation décrivant le patrimoine applicatif en production Accompagner la montée en compétence des collègues ou des prestataires qui interviennent en renfort de la DSI Profil De formation Bac+5 de type école d’ingénieurs ou MIAGE, vous disposez d'une première expérience significative de 5 ans ou plus en conception acquise idéalement dans le secteur banque/assurance ou du courtage (en interne ou en consulting) Vous maîtrisez les concepts d’urbanisation et d’architecture fonctionnelle et technique, la modélisation des données et les concepts relationnels, les techniques de macro-chiffrage des exigences, l’animation de réunions de conception et de spécification, et la rédaction de la documentation afférente (schéma d’architecture générale, spécifications, règles de gestion, support et compte rendu de réunion …). Vous êtes également capable de réaliser le développement des fonctionnalités attendues Vous disposez d’une bonne culture informatique vous permettant de faire face aux évolutions technologiques et d’en appréhender les opportunités Votre participation aux phases de développement nécessite une parfaite connaissance de la programmation objet (langages C# - WPF et Winforms), SQL, Shell UNIX La maîtrise du langage Cobol et de la plate-forme de développement VISUAL STUDIO 2012 serait un plus Vous avez des qualités d’analyse, êtes pragmatique, méthodique et rigoureux, recherchez la performance et avez le sens de l’intérêt général Votre souplesse d’esprit ainsi que vos qualités relationnelles (capacité à adapter votre langage à différents interlocuteurs, capacité à entraîner, obtenir l’adhésion et négocier si besoin) constituent un réel atout Vous maîtrisez l’anglais Si vous êtes intéressé par ce poste, veuillez envoyer votre CV à contact at net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR PROJECT MANAGERS
This is a Director of IT role for a leading healthcare benefits management and pharmacy benefits management with 30 years of experience and know-how, offering support to insurance companies, mutual funds, large employer schemes and pharmacies with highly advanced tools and services. Our client provides innovative state-of-the-art solutions and comprehensive services to manage its clients’ complex needs. Provide the leadership, vision, and direction for the Application Services team acting as a dynamic leader, excellent communicator, having demonstrable expertise in project management, and above all being customer and team focused. Manage and supervise assigned technical and support staff. work closely with stakeholders from across the College to define and implement technology enhancements and solutions. Responsible for planning, implementation, and programming of applications systems, including overall design, development, integration, and maintenance. The director will work closely with staff, especially managers, to assess the needs of users within the context of their business environment. Duties & Responsibilities Implement enterprise application projects, directing requirements definition, development, validation, and ongoing maintenance activities. Prepare, revise, finalize and submit the annual budget forecast for the Applications Services Department and related technologies. Assesses institutional needs and provides analysis of computer information systems, processes and support. Provides guidance, leadership and mentoring to a team of Application Services professionals. Works with staff to develop plans and strategies so client services can be enhanced, user effectiveness improved and innovation encouraged. Negotiates with suppliers of hardware and software to get the best deal, including external support, and is responsible for contracting consultants and making service agreements. Supports and develops the technical expertise needed to meet long-term business needs. Manage staff by reviewing, approving and allocating work and work assignments among staff. Plans project materials, labor, timelines and objectives. Establishes, monitors, and ensures compliance with system standards and applicable regulations. Develops procedures, structures, and contracts for support, maintenance, and security of systems. Performs quality assurance at technical and procedural levels. Explores innovations and trends in technology for institutional applicability. Compiles data and performs analysis; provides written and oral reports and proposals to management. Maintains accurate and complete system documentation and business records. Serve as the primary liaison between third-party vendors, state and local regulatory and contract offices, college staff, and counterparts in other colleges. Coordinates and manages outside vendors, contract negotiations, licensing, maintenance contracts and service level agreements. Develops and documents application systems back-up and disaster recovery procedures and recourses. Manages the deployment, development, monitoring, maintenance, upgrading and support of organizational IT systems. This will include operating systems, servers, PCs, software apps, telephones and peripherals. Provides expert advice and support when systems are being upgraded or installed, or when there are conversions or file maintenance. Oversees the development and enhancement of systems and integrating new systems with those existing. Develops standard operating procedures allied to best practice, and ensuring written protocols and guidelines are provided for it staff and all end-users. Ensures written documentation is created and maintained, to include user and system manuals, license agreements and all documentation relating to modifications and upgrades. Keeps up-to-date with the most recent technologies and advising on what new technological solutions and their implementation will meet business and systems requirements. Skills/Qualifications Bachelor Degree in engineering or computer science or equivalent MBA or EMBA is plus 10 years of experience in IT management field Analytical and problem solving skills Management and leadership skills Decision making skills Negotiations skills Interpersonal and communication skills CV + cover to info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR PROJECT MANAGERS
This is a Director of Development role for a leading healthcare benefits management and pharmacy benefits management with 30 years of experience and know-how, offering support to insurance companies, mutual funds, large employer schemes and pharmacies with highly advanced tools and services. Our client provides innovative state-of-the-art solutions and comprehensive services to manage its clients’ complex needs. Manages the relationship between development teams and upper management, estimate project budgets, schedule project timelines, arrange for resources and also help in solving technical problems as and when needed. Duties & Responsibilities Proficient in handling the most complex of technical development concepts, latest software tools and technologies, strong database concepts and designing techniques Ability to communicate effectively with development teams and clients Understand project requirements, coordinate with resources and direct the projects in the right direction in a timely manner Provide a software development plan that meets the future needs of our clients and markets, based on the state of the art technologies Evolve the existing software system applications and architecture in various areas as needed Help developers resolve both technical problems as well as human resources issues Monitor individual employees’ performance Provide direction and technical expertise in design, development and systems integration Provide leadership and guidance to coach, motivate and lead team members to their optimum performance levels and career development Skills/Qualifications Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science or related field Must have at least 10 years’ experience working through the design, development and delivering software products Strong leadership and problem solving skills Strong understanding of the software development life cycle Willingness to dive into software environment and technical issues Strong organizational skills with excellent attention to details Background in health insurance is a plus Well organized, excellent communication skills in English and Arabic, French is a plus CV + cover to info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR CONSULTANTS
This is a Data Warehouse Architect/Consultant role for a leading company of renowned team of experts in the field of IT technologies. Its broad and rich experience allows to define, design, develop and deliver scalable IT systems and critical applications for ePayment, Cards and Financial solutions and services. The position is based in the KSA and includes a good package, incentives and benefits. Your role Drive the Data Warehouse strategy with the bank Lead the definition of scope and high level business requirements Advise on related policies and procedures that govern data usage Build the operating model for the EDW Prepare Governance framework (roles and responsibilities, escalation process, eligibility / selection criteria, communication model, etc.) Analyze functional dependencies between EDW phases Gather requirements from the different divisions and create a consolidated view Prepare the Operational Data Store and the Master Data Management architectures Build EDW roadmap and business use cases Your profile Master’s degree in Business, Banking or Finance Banking experience is a MUST (knowledge about the banking operational model) 10+ years of experience in banking Enterprise Data Warehouse experience Project management experience (Agile and iterative methodologies e.g. scrum) CV + cover to info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR CONSULTANTS
Notre client est une grande chaîne de distribution spécialisée implantée partout en France ainsi que dans d'autres pays européens. Dans le cadre du maintien opérationnel de son activité, nous recherchons un exploitant magasin, support niveau 3 pour le suivi des ouvertures, fermetures, rénovations et déploiements. Vos missions Périmètre d’exploitation magasins Relance des traitements de nuit tombés en échec et correction Vérification de la bonne livraison des AM/OPCOM en magasin et traitement ou escalade Vérification de la bonne mise à jour des VM Reporting Périmètre de support magasins Traitement des incidents de niveau 3 Rédaction de procédures Escalade vers les niveaux supérieurs Contact principal entre les magasins, les DR et l'informatique Siège Périmètre de pilotage des magasins Pilotage des prestataires dans le cadre des ouvertures, fermetures, déplacements de magasins Paramétrage du SI pour ces opérations Pilotage des déploiements de matériels CV + TJM à contact [at] net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR CONSULTANTS
Notre client est un éditeur de logiciel international spécialisé dans la Supply Chain. Présent dans une vingtaine de pays dans le monde, il a une équipe d'une quinzaine de personnes en France réparties entre la région parisienne et lilloise. Depuis 25 ans, il travaille sur l'amélioration du flux logistique de ses 800 Clients à travers le monde. En forte croissance, nous recrutons pour sa Division France un(e) Consultant(e) Manager spécialisé(e) dans la logistique d'entreprise. Votre rôle Assurer une prestation réussie de services de conseil et d'intégration de logiciel Fournir personnellement des services facturables Analyser les besoins des clients afin de partager les meilleures pratiques Définir la stratégie d’accompagnement à mettre en œuvre, assurer sa conception et son faire le suivi Définir et animer des ateliers : recueil des besoins, communication, formation Développer des outils méthodologiques : supports de communication, guide de formation… Gérer le travail des équipes pour assurer une utilisation optimale des ressources et un respect parfait des engagements client Définir la stratégie et garantir la réussite des projets : diagnostic de problématiques, proposition de solutions, mise en place de méthodes et de l’équipe Participe aux activités de recrutement et de développement des employés pour assurer une équipe équilibrée avec le bon ensemble de compétences Votre profil Vous avez une expérience de 7 ans ou plus dans des fonctions similaires Vous êtes de formation Ingénieur Bac + 5 Vous maîtrisez un SI type ERP et avez des connaissances / expérience en Supply Chain (Prévisions de Ventes et Appro) La connaissance de Microsoft SQL Server est un plus Anglais : Courant Attitude Sens du leadership Fort sens d’écoute Esprit d’analyse et de synthèse Sens du Client Maîtrise de la gestion de projet Esprit d’équipe, proactivité, enthousiasme Si vous êtes intéressé(e) par ce poste, veuillez nous envoyer votre CV à contact@net-recrute.com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR CONSULTANTS
Notre client est un éditeur de logiciel spécialiste de l’optimisation de la Supply Chain des entreprises de Négoce, de la Distribution ou de la Production. En pleine croissance, leur business unit France recrute pour accompagner ses nouveaux Clients. Descriptif du poste En tant qu'ingénieur support applicatif confirmé, vous traiteriez divers problèmes et questions relatifs au logiciel de notre client. La priorité sera de résoudre les problèmes en tant que Deuxième Ligne, ou avec l’aide des autres services support situés au Siège Groupe aux Pays-Bas ou en Grande-Bretagne, dans le respect des SLA définis avec leurs Clients. De fait, une très bonne maîtrise de la langue anglaise est obligatoire. Vous allez intégrer une équipe internationale, où vos compétences analytiques seront primordiales, en raison des problématiques parfois complexes que vous serez amené(e) à résoudre. L’une de vos qualités essentielles est d’être orienté Client et de vouloir tout mettre en oeuvre pour satisfaire leurs Clients. Vous contribuerez de fait directement à l’atteinte des objectifs globaux de l’entreprise. Missions Support quotidien Deuxième Ligne des Clients (par téléphone et mails) sur des questions techniques et fonctionnelles dont le suivi et la traçabilité doivent être rigoureux Supervision de l'équipe de support Assurer le suivi de tous les tickets, de la création jusqu'à la résolution Gérer les situations complexes avec les clients Collaborer avec les équipes de développement pour faire avancer les tickets et les escalader au niveau 3 si nécessaire Faire du reporting hebdomadaire sur l'activité du support Montées de versions et nouvelles installations (en distant ou sur site) Support aux Ventes et aux Consultants (création bases Business Cases, tests interfaces, scripting) Remontée bugs et évolutions souhaitées aux équipes de développement situées à l'étranger (Europe du Nord) Participation aux shifts de 7 h 00 pour leurs Clients français et internationaux Compétences Esprit d'équipe, réactivité, enthousiasme et sens du Client Dynamisme, rigueur et bonne organisation Excellente maîtrise de MS SQL pour diagnostiquer et corriger les anomalies dans la base de données Bonne maîtrise des logiciels Microsoft (MS Windows, MS Office) Bonne maîtrise de l'Anglais (écrit, lu, parlé) Connaissance du domaine de la Supply Chain (prévisions de ventes et approvisionnement) Si vous êtes intéressé par ce poste, veuillez envoyer votre CV à contact at net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR DEVELOPPERS
Our client is an award-winning well funded scale up based in UK with teams in India, Germany, USA. They unlock talent by making cross border hiring easy through their online platform. Their aim is to spread great employment rights and benefits and help make them the norm for remote workers across the world. We are looking for a senior backend engineer working professionally in teams on web development projects. You will be building our technology stack and product, helping to embed a positive team culture and build a great working environment. Our technology is Ruby, Rails, a GraphQL API, and ES6 with React, running on Heroku. This role is primarily on the backend side. Your job will be to collaborate with product to develop and clarify requirements, and then take charge of implementing significant portions of the product as we expand our offering. You’ll be pairing with other engineers regularly to jointly develop implementation plans and share knowledge. Your responsibilities Confident with Ruby, and you’ve worked with JavaScript to an extent. You know HTML You can articulately discuss requirements and technical plans You have a good understanding of web standards and development best practices You’re able to write robust, comprehensible code You've worked in agile teams of one kind or another Cloud infrastructure experience is a plus Web security expertise is a plus Required skills 5 years professional experience Bachelor’s Degree in information technology, computer science, Engineering or similar technical related field Fluent English speaking, reading, and writing ability Experience with relational databases like MySQL or PostgreSQL Good experience with Ruby, JavaScript to an extent and HTML CV + cover to info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR PROJECT MANAGERS
This is a Business Intelligence Director role for a leading healthcare benefits management and pharmacy benefits management with 30 years of experience and know-how, offering support to insurance companies, mutual funds, large employer schemes and pharmacies with highly advanced tools and services. Our client provides innovative state-of-the-art solutions and comprehensive services to manage its clients’ complex needs. The Business Intelligence Director will lead his/her teams by establishing and executing a vision for the delivery of information and analytics platforms and solutions. He will be working with business analysis team and key business stakeholders to design and develop semantic layers used for end user reporting, KPI’s and analytics capability Duties & Responsibilities Developing and implementing plans for building Enterprise Data Warehouse and Business Intelligence Applications Working with Business Analysts and Project Managers to develop and refine reporting and analytical requirements Lead the design of the enterprise data warehouse, the ETL process to enable timely enterprise BI & Analytics capability development Conduct job duties and responsibilities according to the organization’s project life cycle management Troubleshooting BI applications and working with database administrators to ensure that the databases feeding the reporting platforms are tuned for optimal performance Manage the day to day activities of the BI teams Conduct research and make recommendations on BI projects by applying industry best practices Maintaining the documentation of BI Solutions Skills/Qualifications Bachelor’s degree in Computer Science or Data Science 13 years of relevant experience Comprehensive data warehouse analysis and design experience, with full knowledge of data warehouse methodologies, data modeling, data integration and data quality Extensive expertise in ETL and BI tools Project Management experience is a must Experience in health-related business or insurance (preferably medical insurance) is a plus Strong organizational and follow-up skills Strong leadership skills within the project team and in the business community Good negotiation and conflict management and resolution skills Analytical thinking and Strong trouble shooting skills CV + cover to info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR PROJECT MANAGERS
Notre client est un éditeur et un groupe de sociétés spécialisées dans le domaine de la santé. L'activité de ses structures est complémentaire proposant des services divers et variés, notamment des applications IT très innovantes. Dans le but de lancer un nouveau produit IT (borne médicale), notre client cherche un Directeur de Projet H/F. Votre rôle Vous détaillez les parties et sous-parties du projet, élaborez les chiffrages avec les jalons, et définissez un budget pour la réalisation du projet Vous procédez aux études techniques et participez au choix des solutions adéquates au besoin client Vous recrutez une équipe pour mener à bien la réalisation du projet en interne et en offshore Vous serez amené(e) à développer et suivre de très près votre équipe de développeurs Vous supervisez la phase de rédaction du cahier des charges et de l’analyse fonctionnelle et à prendre en charge les phases de recettage technico-fonctionnel en collaboration avec MOA Vous êtes le garant du respect du périmètre, des délais et des budgets Vous animez les comités de pilotage (gestion des risques, revue de projets, reporting...) Votre profil Vous avez un Bac+5 dans la technologie de préférence avec plus de 10 ans d'expérience dans l’IT (développeur, chef de projet, directeur de projet) Vous avez un solide background technico-fonctionnel dans des projets touchant à la carte vitale, l’ordonnance électronique, les LGO, la carte CPS, etc. Vous connaissez l’environnement .NET de Windows Vous maitrisez des langages de développement autres que PHP (Java, C# …) Vous avez des qualités indéniables d'écoute et une forte capacité de rédaction couplée par une expérience de rédaction de besoins et d'accompagnement de clients de haut niveau Vous avez une expérience dans la communication orale et écrite et savez gérer des situations et enjeux complexes Vous êtes curieux(se), investi(e) et souhaitez évoluer à long terme dans une entreprise en plein développement en France et à l’international. Vous parlez l'anglais CV à contact [at] net – recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR CONSULTANTS
Our client is an award-winning, cloud-based, real-time communication platform that can virtually transport a person into any place in the world, regardless of location, to remotely assist, mentor, or train colleagues. Overlaying AR features and machine learning services over a real-time communication feed to augment the delivery of care and education We are looking for someone with deep expertise in sales and technical support to existing business and maintaining current customer relationships, who is seeking a strategic role in high growth. Your responsibilities Work jointly with the Sales team during discovery sessions, events, workshops, and demos to demonstrate the client product to prospects remotely and/or on site. Answering customer inquiries, scheduling meetings and sales appointments, and following up with customers about their order status. Identify and understand the ongoing service needs of customer and recommend solutions. In charge of the Professional and systematic project management and implementation processes for all new customers in the region. Manage Special projects as assigned by the Management. In charge of conducting comprehensive training sessions for customer personnel who will be operating the client platform, as well as Value Added Resellers who will be marketing, selling, and supporting the client platform in their respective countries. Search for new clients who might benefit from company services and maximize client potential in designated regions. Work with sales teams to understand customer requirements and create solutions with unique business value, to ultimately assist in driving customer success. Attend sales meetings, conference calls, training sessions, and symposium circuits. Technical point of contact for potential and existing clients, as well as partners, throughout the sales process and after sales support. Provide hardware and system configurations to clients based on use cases. Deliver technical presentations to potential and existing clients to promote the client product. Provide on-site support when needed to support customers in running our products. Support and maintain a high level of customer satisfaction. Required skills BS degree in Business, Information Technology, Computer Science, or relevant field 5+ years experience Proven work experience as a Medical Sales and Technical Support Engineer, Sales Support Engineer, or similar role Excellent team working, motivational, communication, and customer service skills Sales and communication skills Good understanding of computer systems, mobile devices, and other tech products Ability to diagnose and troubleshoot basic technical issues Familiarity with remote desktop applications and help desk software Excellent problem-solving and communication skills Fluent level in English language A solid technical background Ability to build relationships quickly and effectively CV to info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR CONSULTANTS
Our client delivers technology services focused on cloud adoption and transformation, data engineering and science, artificial intelligence, serverless application development, application modernization, and the Internet of Things. Through a partnership with Amazon Web Services, our client enable its customers to achieve extraordinary things and shape how the world innovates Your qualifications Setup and Maintain the tools and systems required to provide committed support SLAs (Zendesk, Datadog..) Setup, maintain and improve the support process workflow (playbooks and runbooks) Provide Customers Tickets resolution Support customer issues such and solving usage problems and fulfilling service desk requests that need IT involvement Escalate incidents to appropriate and higher level support team Performs basic problem solving and assistance on various software applications Provide individual instruction and/or training to users Performs routine technical assistance and maintenance duties Provide in depth analysis of support operational metrics Your skills BA or BS or equivalent experience is required; MA or MS is a plus 1 year of experience Familiar with Customer Support: Ticketing and Monitoring Systems Ability to communicate technical guidance and instruction to users on the use of PC and/or mainframe applications and systems Moderate System Administration skills (Backup, Patching, PowerShell and Bash Scripting) Knowledge with any Cloud provider Knowledge with Windows and Linux CCNA Certification is a plus DB administration skills is a plus. Familiarity with relational databases. Records maintenance skills Strong interpersonal and communication skills AWS Certification is a major Plus CV to info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR DEVELOPPERS
Our client, innovator of rights and royalty management software, has worked with some of the biggest names in media, entertainment, publishing, fashion, beauty, high-tech and advertising. We are looking for a Senior Developer to join the client team in Lebanon to produce and implement functional software solutions. In this role, you should be able to work independently with little supervision. You should have excellent organization and problem-solving skills and to have hands-on experience in software development and agile methodologies. Responsibilities Develop high-quality software design and architecture Identify, prioritize and execute tasks in the software development life cycle Develop tools and applications by producing clean, efficient code Automate tasks through appropriate tools and scripting Review and debug code Perform unit validation and verification testing Collaborate with internal teams and monitor junior resources with tasks in hand Document development phases and monitor systems Ensure software is up-to-date with latest technologies Requirements BSc/BA in Computer Science or a related degree Proven experience as a Senior Developer Knowledge of Java/J2EE programming language Knowledge in JSP/JSF (Richfaces). (Angular is a plus) Knowledge in MVC structure with experience in Spring and Hibernate In-depth knowledge of relational databases Oracle. (PostgreSQL is a plus) Familiarity with various operating systems (Linux, Mac OS, Windows) Analytical mind with problem-solving aptitude Ability to work independently Our selection criteria Very curious Team spirit Open for discussions and new ideas Oral & written communication skills CV to resumeME {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR DEVELOPPERS
Our client is looking for an experienced full stack developer. Our client is specialized in the education industry across the region The full-Stack Developer Specialist is responsible for managing and building out our web infrastructure full-stack engineer to manage our entire web infrastructure, startup entails implementing our preapproved UI, constructing our API, connecting the two, and setting up our server infrastructure. This includes all associated areas such as database, architecture design and developing front end website architecture. Your responsibilities Design and implementation of the overall web architecture Pixel-perfect” implementation of our approved user interface Ensure the entire stack is designed and built for speed and scalability Integrate our front-end UI with the constructed API Follow emerging technologies to meet both technical and consumer needs Participate in the design and creation of scalable software; as well as, test software to ensure responsiveness and efficiency Test and fix bugs or other coding issues Work with the technical teams and product to ideate software solutions Create security and data protection settings Requirements Bachelor’s degree in computer science or relevant field 4 years plus of proven work experience as a full-stack developer In-depth understanding of the entire web development process (design, development and deployment) Hands on experience with programming languages (mainly Java) Familiar with front-end languages (e.g. Angular, HTML, JavaScript and CSS) Our selection criteria Problem Solving Analytical Thinking Teamwork Attention to details Planning & Organizing Driving & Achieving Results CV + cover to info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR DEVELOPPERS
Our client is a new lifestyle community-based hospitality concept where they merge hotel and residences with a partner-managed co-working space and a lively F&B restaurant and bar Cohort is looking to hire a full time Full Stack Developer to lead and develop the new platform and gradually take over the full tech stack of the platform. You should be comfortable around both front-end and back-end coding languages, development frameworks and third-party libraries. You should also be a team player with a knack for visual design and utility. You will be working closely with the produc manager and tech partners to ideate, plan and develop future product solutions / integrations / optimizations. Responsibilities Design client-side and server-side architecture Develop visually appealing front-end website architecture, including translating designer mock-ups and wireframes into front-end code Build features and applications with a mobile responsive design Developing product features following high coding and quality standards Participating in Agile/Scrum meetings Experience in API design and development Developing unit and integration tests, test software to ensure responsiveness and efficiency Stay current and provide insight on cutting edge software approaches, architectures, and vendors; assess and integrate 3rd party services when required Maintain server readiness and availability of platform components Troubleshoot, debug and upgrade software Ensure that non-functional requirements such as security, performance, maintainability, scalability, usability, and reliability are being considered when architecting solution Skills & Qualifications Must have: Proven experience as a Full Stack Developer or similar role for at least 2 years Passion for problem solving and software development Discipline and organization in meeting deadlines Understanding of functional and object oriented programming paradigms Demonstrated understanding of a back-end language Experience in web API development (REST or GraphQL) Strong understanding of core computing concepts, data structures and algorithmic thinking Experience developing complex websites Excellent communication and teamwork skills Nice to have: Open to learning new technologies and going out of comfort zone Knowledge of multiple front-end languages and libraries (e.g HTML/CSS, JavaScript) Knowledge of multiple back-end languages (e.g Clojure, Python) and JavaScript frameworks (e.g Vue, React, Node.js) Familiarity with databases (e.g MySQL, Neo4j), web servers (e.g Apache) and UI/UX design Experience in Scrum or other agile methodologies Experience in developing products for real life use Send of ownership and pride in your performance and its impact on company's success Great attention to detail An analytical mind CV to info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR DEVELOPPERS
Notre client est une société en pleine croissance et partenaire de la société Cloud Ambiance en France, spécialisée autour de la technologie Salesforce. Nous recherchons des développeurs d’applications Web. Nous vous proposons à travers cette offre, une souplesse d’organisation, des avantages significatifs ainsi que d’un accompagnement de proximité sur vos missions. Votre mission Analyse des processus métiers Rédaction des spécifications fonctionnelles et techniques détaillées Paramétrage et développement des solutions web sur le plateforme Salesforce Intégration des données Exécution des différents jeux de tests pour valider la solution Rédaction des guides utilisateurs et supports de formation Support des utilisateurs post déploiement Votre profile Bac + 3 en développement informatique 3 ans d'expérience en tant que développeur Vous avez une bonne maîtrise de la langue française Vous possédez des compétences en langages de programmation : HTML, CSS, Javascript, .Net(C#,VB)/Java/C++/PHP, Apex, SQL Vous faites preuve d’autonomie, de rigueur, de créativité et appréciez le travail en équipe Vous avez un bon sens du service client et de bonnes capacités d’analyse et de synthèse Une expérience sur le plateforme Force.com de Salesforce serait un plus Ce que notre client offre Expertise sur Salesforce Proximité avec la Direction Équipe pluriculturelle Bonus Cadre innovant CV à envoyer à info {at} net - recrute . com
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Victor Hallit
Jul 21, 2021
In FOR DEVELOPPERS
Notre client est un acteur primordial dans le domaine de la santé, est un consortium de sociétés. Au sein d'un environnement de travail épanouissant, l'ensemble des 70 collaborateurs se mobilise pour offrir des services en communication scientifique, en marketing stratégique et opérationnel, dans la création et la gestion d’outils IT. Dans ce but, nous recrutons un Développeur spécialisé en Laravel. Votre rôle En lien direct avec le Lead développeur, vous travaillerez en mode agile au sein d’une équipe passionnée et dynamique, pour : Concevoir et développer from scratch de nouveaux outils Migrer les sites existants sur le Framework Laravel Maintenir et faire évoluer les modules existants / support Développer des modules complémentaires pour des applications web existantes Développer et maintenir les ERP /site web / IHM, tout en contrôlant la stabilité et la performance des applications : Développement côté backend (PHP7 avec le Framework Laravel) Développement côté frontend (HTML5, CSS3, ReactJS) Mettre en place des Webservices API RESTFUL/JSON/XML. Participer à la maintenance évolutive et corrective des sites et applications : améliorations mineures, résolutions de bugs, support. Effectuer les tests associés. Participer aux revues de code et apporter son support au reste de l'équipe. Votre profil Maitrise de : PHP Laravel, MySQL, Bootstrap / responsive, REST, JSON, XML, HTML, CSS, Javascript, JQuery, ReactJS, Git La maîtrise du NodeJS est un plus Expérience : 3 ans minimum CV + LM à contact at net - recrute . com
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Victor Hallit
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